KezdőlapGasztronómiaÍme az idei gasztrotrendek

Íme az idei gasztrotrendek

Bár nehéz megjósolni, mely élelmiszerek válnak egyik napról a másikra közönségkedvenccé, az APNews szakértői mégis összegyűjtötték azokat, amelyek jó eséllyel reflektorfényben lesznek 2025-ben.

Az ázsiai konyha régóta hatalmas népszerűségnek örvend a világ szinte minden táján, és ez ebben az évben sem lesz másként. Egyre több ilyen élelmiszerüzlet és vendéglátóhely található hazánkban is, így a keleti ízek szerelmesei kedvükre kalandozhatnak az étlapokon és a boltok polcán bővülő kínálatban, keressék akár a matchát, a kimcshit, a kocshudzsangot, a juzut vagy a sambalt. A mirelit szekciónál se lepődjünk meg, ha fagyasztott ázsiai tésztabatyukkal találkozunk.

Forrás: pixabay.com

2025-ben minden a csípősségről fog szólni: a hangsúly viszont nem a mennyiségen lesz, hanem a minél komplexebb felhasználáson, legyen szó fűszeres-édes kombinációkról, rágcsálnivalókról vagy akár csípős olajokról. Az úgynevezett „chili crunch” (vagy „chili crisp”), amely egy fokhagymával, szárított fűszerpaprikával, szezámmaggal felturbózott olajkülönlegesség, például egyre népszerűbb Amerikában. Ennek a mexikói verziója a „salsa macha”, mely olajos magvakat is tartalmaz.

A pisztácialáz már jó ideje tart (gondoljunk csak a tavaly berobbant dubaji csokoládéra), ám idén a tetőfokára hághat: a pisztáciás péksütemények, krémek, kávék és csokoládék népszerűbbek lesznek, mint valaha.

Az ételek gyógyító erejében egyre többen hisznek: sokan ma már inkább arra fókuszálnak, hogyan befolyásolja az adott étel a hangulatukat, az egészségüket, mintsem hogy azon aggódjanak, mit kellene kizárniuk az étrendjükből. Ennek szellemében hódítanak az olyan alkoholmentes italok is, amelyek vitaminokkal, elektrolitokkal dúsítottak. Sőt, ilyen a gombakávé is, mely sok, az egészségtudatosság felé kacsintgató fogyasztó kedvencévé válhat idén.

A fehérjével dúsított reformélelmiszerek ma már szinte ellepik a boltokat. A joghurtok, a pudingok, a tejszeletek, sőt, még a chipsek sem maradhattak ki a sorból. Minden jel arra mutat, hogy a protein továbbra is nagyon jó hívószó a social médiában, ha az egészséges táplálkozásról van szó.

agrotrend.hu / Greendex

Ajánló