A tudatosság jegyében telik az idei húsvéti szezon a hazai édességpiacon. A vásárlók körében is nőtt az árérzékenység, de a legtöbben a minőség terén sem kötnek kompromisszumot; ár-érték arányban a legjobb termékek kerülnek a kosarakba.

A hazai édességgyártók idén is sokszínű termékpalettával készültek a húsvéti szezonra, a hagyományos csokoládéfigurák mellett számos innovatív termék került be a kínálatba. Így például a tejcsokoládéból készült tojások és nyulak mellett számos limitált, különleges, szezonális termék található a polcokon. A citrusos és meggyes ízek mind a kedvencek között szerepelnek – olvasható a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) közleményében
A 2025-ös húsvét ugyanakkor a tudatosság jegyében telik, gyártói és vásárlói oldalról egyaránt. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és a Magyar Édességgyártók Szövetségének közös piaci körképe szerint a változó fogyasztói szokások és a gazdasági bizonytalanságok az eddiginél is komolyabb felkészültséget igényeltek a gyártóktól.
A feldolgozók erős hangsúlyt fektettek a termékportfólió optimalizálására és olyan partnerségek, folyamatok kialakítására, hogy hatékonyan tudjanak reagálni a kereslet ingadozásaira. Emellett nőtt a digitális marketing és e-kereskedelmi csatornák szerepe is.
Bár igaz, hogy az ünnepek idején, legyen az húsvét, vagy karácsony, a fogyasztók hajlandóak a magasabb árakat is megfizetni, ugyanakkor a többség a legjobb ár-érték arányú termékeket keresi, a mennyiségi helyett minőségre terelődött a hangsúly a szezonális édességek piacán.
A vásárlói tudatosság pedig nem csak a termékek árában érhető tetten. Sokaknak fontos a csökkentett cukor- vagy sótartalom, a funkcionális összetevők hozzáadása és az újfajta csomagolások is. Utóbbiakon egyre többször QR kódos információk is szerepelnek, amelyeknek köszönhetően további információhoz juthatnak a vásárlók az adott termékkel kapcsolatban.
Tulipgardencafe.hu/ Greendex