A KNK kommunikációs ügynökség és a hátrányos helyzetű fiatalok tehetséggondozásával foglalkozó Igazgyöngy Alapítvány új közös projektjeként került meghirdetésre „A Kivételesség Ígérete” című művészeti alkotópályázat, amelyet a szervező ügynökség egy kiállítással és jótékonysági aukcióval, valamint további tehetségkutatási, hálózatelemzési aktivitásokkal tervez folytatni.
A pályázatot a KNK kommunikációs ügynökség hívta életre azzal a céllal, hogy az Igazgyöngy Alapítvány művészeti iskolájába járó, többnyire generációs szegénységben élő, tehetséges gyermekek, képzőművész-palánták számára bemutatkozási lehetőséget nyújtson a fővárosi műkedvelő és műértő közönség előtt.
“Alapítványunk 1999 óta működik, tehát idén ünnepeljük fennállásunk 25. évfordulóját. Fő tevékenységünk a hátrányos helyzetű gyerekek felzárkóztatása, tehetséggondozása, személyiségfejlesztése és a szegénység elleni küzdelem. Iskolánk a kelet-magyarországi régió több településén végez művészeti nevelő munkát mintegy 600-700 gyerek számára, akiknek kb. 70%-a él egészen nehéz körülmények közt. Művészeti oktatásunk eredményeit számos nemzetközi díj, mérföldkő és a generációs szegénység béklyóiból történő sikeres kitörés példái igazolják. Nagy örömmel fogadtuk a KNK megkeresését, hiszen az ügynökséggel együtt mi is hisszük, hogy a Kivételesség Ígérete minden gyermekben ott rejlik” – hangsúlyozta L. Ritók Nóra, az Igazgyöngy Alapítvány alapítója és vezetője, Prima Primissima-díjas pedagógus.
A pályázat ötletgazdája, a KNK az elmúlt évek során számos társadalmilag hasznos kezdeményezés felkarolásával tűnt ki, és az ezekhez kapcsolódó PR-aktivitások és médiakampányok szervezésével szerzett országos ismertséget.
“A Kommunikáció, Növekedés és Kreativitás iránti szakmai elköteleződés úgyszólván az ügynökségünk DNS-e. A művészi kifejező erő pedig a kreativitásnak és a kommunikációnak is nélkülözhetetlen alapja. Hiszünk abban, hogy egy tehetséges fiatal kibontakozásának nem szabad, hogy akadálya legyen a szociális státusz. A lehetőségeink szerint mi is tenni szeretnénk ezekért a tehetségekért” – tette hozzá Knapcsek Katalin, a KNK ügyvezetője.
A szakember szerint az üzleti siker társadalmi felelősséggel is jár. Ezért indították útjára még januárban “A Kivételesség Ígérete” nevű születésnapi tortájukhoz kapcsolódó jótékonysági kampányukat: a Nour desszertszalonban kapható torta minden egyes eladott darabja után 5 ezer forintot az Igazgyöngy Alapítvány kap. Ezt a projektet folytatják most az alkotópályázattal, majd a legjobb műveket bemutató kiállítással, amelynek a Goentz Atelier galéria ad majd helyszínt.
A KNK kezdeményezésének meghívott adattudós szakértője Janosov Milán hálózatkutató, fizikus és adatvizualizációs szakember, aki a Barabási-Albert Lászlóval közös munkájuk kapcsán mesélt arról, hogy a siker hogyan számszerűsíthető az alkotóművészet világában, valamint hogy a hálózatkutatás és az adatfeldolgozás miként segítheti a perifériáról, akár kifejezetten hátrányos helyzetből induló fiatal képzőművészek pályafutását. “A modern hálózatelemzéssel nyert adatok, illetve az erre épülő tudatos kommunikációs technikák effektíven alkalmazhatóak a művészeti szektor tehetséggondozásában is” – emelte ki.
Az alkotópályázat zsűrijének tagjai: Kiss Papp Csilla, az Igazgyöngy Alapítvány igazgató-helyettese mellett Tarr Hajnalka képzőművész és Dabi-Farkas Rita, a Ludwig Múzeum múzeumpedagógusa, maguk is számos esélyegyenlőségi művészeti projektben vettek részt az elmúlt időkben. “Fontos a kreatív tehetségek felkarolása, hiszen a hazai művészeti élet ezáltal friss energiát, ihletet kap a nehezebb körülmények közül indulók egyéni szemléletéből.” – mondták.
A Nemzetközi Gyermeknapig, azaz május végéig tartó pályázatra három kategóriában (általános iskola 1-2. osztály, 3-4. osztály, illetve felső tagozat 5-8. osztály) tudnak jelentkezni az Igazgyöngy Alapfokú Művészeti Iskola diákjai, tanulói.
A zsűri a szabad asszociációs készségek, a kreativitás és a fantázia végtelen játékainak vizuális megvalósítását várja: így szinte bármilyen technikával (toll, tus, színes- vagy szénceruza, zsírkréta vagy festék…) készült művel lehet nevezni. A lényeg, hogy az alkotás az “A Kivételesség Ígérete” témához kapcsolódjon, akár más tárgykörrel vegyítve (pl.: sport, zene, irodalom, környezetvédelem, család, szabadidő).
A KNK Magyarország egyik vezető, többszörösen díjazott marketingkommunikációs és PR-tanácsadó ügynöksége, amely hazai és nemzetközi márkák fejlődését segíti a Kommunikáció, a Növekedés és a Kreativitás (K-N-K) jövőt formáló erejével. Küldetésünk, hogy olyan ötletekkel szolgáljuk megbízóink sikereit, amelyek képesek a fogyasztói és piaci szokások, folyamatok jelentős megváltoztatására.
Az elmúlt több mint 10 évben valódi szakértőkké váltunk különösen az FMCG, az élelmiszeripar és agrárium, a szépségápolás, az elektronika, az ingatlanfejlesztés, valamint a pénzügyi és oktatási intézmények kommunikációja területén.
tulipgardencafe.hu